BYTER TILL DEVOTE.SE

2014-05-12 @ 20:35:40 Filed in: Min vardag ❤
Kommentarer: 0
 
FRÅN OCH MED NU BLOGGAR JAG PÅ DEVOTE, MIN NYA ADRESS ÄR NATHALIEGUST.DEVOTE.SE
BARA ATT KLICKA PÅ BILDEN ELLER ADRESSEN FÖR ATT KOMMA TILL NYA BLOGGEN!
HOPPAS NI FÖLJER MED MIG!
 

Elf - Eyes, lips & face

2014-04-23 @ 17:09:00 Filed in: Min vardag ❤, New in ❤
Kommentarer: 0
Innan jobbet igår sprang jag in på Parelle av en ren slump och det visade sig att de sålde alla sina Elf produkter för 45:- st. Passade på att köpa ny concealer och rouge som höll på att ta slut. Det kom en highlighter med concealern som jag även tänkt köpa.
Har inte provat dessa än men har hört mycket bra om detta märke så hoppas att jag blir nöjd!

Ledig dag & bakning

2014-04-23 @ 14:00:00 Filed in: Min vardag ❤, Tips ❤
Kommentarer: 0
 
Startade min dag redan vid halv sju imorse då Linus åkte iväg och jobbade och jag kunde inte somna om. Gick från sängläge till soffläge och kollade på en film, satte på en till efter det och lyckades somna till den tack och lov. Blev dock väckt av en telefonförsäljare men svarade inte. Har aldrig varit med om att telefonförsäljare ringt till mig innan men idag har de ringt tre gånger (!). Så tråkigt att man tyvärr många gånger har en attityd mot dom när de egentligen bara försöker göra sitt jobb men åh vad de är jobbiga! Jag är med säljare men mina kunder uppsöker min verksamhet i alla fall.
Efter min telefonrika morgon gick jag iväg till affären och handlade, kom hem och gjorde dessa lchffrallor med ost. Har jag glömt att säga att jag försöker hålla mig borta från kolhydrater? Nu vet ni i alla fall.
De var mycket godare än de andra jag prövat att göra innan så rekommenderar de verkligen! Recept hittar ni här.
Resten av dagen hade jag faktiskt tänkt ta det lugnt. Har saker inplanerade alla andra dagar denna vecka så ska passa på att ligga och titta på housewives, top model och annat som går på tv mitt på dagen.
Puss!

Svartvitt

2014-04-22 @ 19:31:00 Filed in: Min vardag ❤, New in ❤
Kommentarer: 0

New in. Tisch från Vila & byxa från VeroModa
 
God kväll! Idag hade jag min första körlektion utav många, gick ändå riktigt bra för att vara jag som kör haha. Linus började sent så han följde med som moraliskt stöd och efter det åt vi lunch och sedan började både han och jag att jobba. Bra farligt för plånboken att jobba i en klädesbutik kan jag säga er. Detta fick följa med mig hem idag. Hade lyckligtvis fått en presentkort som jag använde denna gången så blev inte så fasligt dyrt.
Hade tänkt mig att matcha dessa ihop med en vit kavaj och ett par vans eller ballerina.
Ha en fin kväll!

The white one

2014-04-21 @ 17:11:59 Filed in: Min vardag ❤
Kommentarer: 0
Har snöat in helt på vita kavajer just nu, älskar dom! Denna kommer fårn VeroModa och kostar 599:-
 
För ett tag sen tappade jag helt mitt största intresse som är kläder. Varför vet jag inte men visa personliga saker hände som gjorde att det sköts åt sidan vilket var jättetråkigt. Men äntligen känner jag att det är påväg tillbaka och jag blir allt mer sugen på att blogga igen som jag gjorde förut! Mycket tror jag beror på att jag fått jobb på butiken jag har haft praktik på. De har varit så snälla och många gånger gett mig fria händer med skyltning osv och litat på att min kunskap/stil ska göra sig bra i skyltfönstret och på dockorna. Detta har verkligen gett mig min inspiration tillbaka! 
Jag är så himla glad för den här möjligheten och att jag äntligen får jobba med något jag vill. 
Såååå skönt att aldrig behöva jobba i ett kök igen. Slita för en slavlön, ha dåliga arbetstider och faktiskt ha ett liv. Ha en sommar där jag har kul och kan göra saker. Åka iväg för att jag faktiskt har två dagars ledigt osv.
Längtar så mycket tills i sommar!

Regn, te & tända ljus

2014-04-08 @ 12:56:33 Filed in: Min vardag ❤
Kommentarer: 0

Fick bli en gammal bild då jag inte är i närheten av att se så här fräsch ut just nu. 

Har varit ledig söndag, måndag och idag vilket var väääälbehövligt. Man måste lyssna på kroppen när den säger åt en att vila. 
I fredags var det tjejparty en trappa ner som slutade tidigt för mig eftersom jag skulle upp och jobba dagen efter. I söndags var jag och hämtade en byrå jag köpt så nu ligger äntligen mina kläder i en byrå och inte i svarta sopsäckar haha! 
Idag hade jag tänkt gå och handla men det spöregnar och har inte lust att gå ut i det. Annars har jag strukit, plockat och druckit te och kaffe framför tvn och tända ljus. Ibland behövs verkligen en lugn dag. 

Let the sunshine in

2014-04-01 @ 18:42:49 Filed in: Min vardag ❤
Kommentarer: 0

God kväll! Precis hemkommen från praktiken, sitter med en kopp kaffe och inväntar hungern. Då blir det matlagning, men vad? Det är bland det jobbigaste med att flyttat hemifrån, att komma på maträtter.
Alla tips är välkomna! 
Ha en fin kväll ❤



Some times everything goes right & sometimes everything goes left

2014-03-30 @ 20:54:16 Filed in: Min vardag ❤
Kommentarer: 0

God kväll! Igår började jag dagen på espresso house då min buss kom in en timme tidigare. Passade på att fixa lite med LIA-uppgiften så jag har det gjort. Klockan tio började praktiken och mellan 11-14 fick jag faktiskt jobba på riktigt. Fått ett eget inlogg i kassan osv, så kul! Heter dock Nathalia istället för Nathalie så det är det som står på kvittot haha! Men sjukt roligt och trivdes jättebra. Älskar den kundkontakten man fick och att kunderna anförtrodde sig så mycket till en! 
Bra dag helt enkelt. Bortsett från slutet som blev allt annat än bra men det är sånt som händer. 
Idag har vi tagit de väldigt lugnt, ätit grillat hos svärisarna så det blir god matlåda imorgon. 
Hoppas ni haft en fin helg!


On track

2014-03-28 @ 09:51:58 Filed in: Min vardag ❤
Kommentarer: 0

God morgon! Sitter på tåget på väg till tandläkaren, mindre kul kan man säga. Har egentligen praktik som jag så mycket hellre velat vara på. Är på aima denna gången och stortrivs! Får så mycket mer ansvar och kan ta eget initiativ vilket är kul. Fått skylta om fönster och klätt dockor vilket är det roligaste tycker jag. 
Ha en fin dag så hoppas jag att det inte dröjer lika länge innan vi hörs igen! 

Walk a mile in my shoes

2014-03-13 @ 17:14:06 Filed in: Min vardag ❤
Kommentarer: 0
 
Tänka sig att det fortfarande är folk som tittar in hit, kul!
Ja ni, vad har hänt sen sist? Inte mycket.
Har börjat tänka på vad jag stoppar i mig och herre jesus vad mycket bättre jag mår. Jag är inte ett dugg trött som jag ofta brukade vara när jag kom hem efter skolan. Jag är så mycket mer fokuserad i skolan och hemma. Nu ska jag bara försöka ta tag lite mer i träningen. Dessa skor har jag främst köpt för att ha på praktiken för att inte få ont i fötterna eller ryggen. Sen är dom riktigt snygga och sköna också. Lätt värda pengarna.
Någon som har ätit enligt lchf någon gång? Någon som har tips på bloggar med bra recepttips osv får gärna kommentera!

Fullt upp

2014-02-27 @ 19:10:55 Filed in: Min vardag ❤
Kommentarer: 0


Hejsan! Ja ni. Dagarna bara springer förbi och jag hänger inte riktigt med i det här loppet. Har bara tre veckor kvar tills mitt stora projekt ska vara färdigt i skolan. Men det jag tror jag fixar det. Efter det går jag ut på praktik. Längtar såååå! Något jag inte längtar efter är tandläkarbesöket imorgon.. Har lyckats bita sönder en gammal lagning så nu får jag säkert öppna stora plånboken.. Inte lätt att vara student med liten plånbok. 
Har haft lektion på min gamla gymnasieskola idag också. Så himla lustig känsla att kliva in där igen och ha lektion! Hade textillektion där vi lär oss om olika tyger, tvättråd osv. Ska vara där två torsdagar till så ska nog hinna med att hälsa på gamla lärare. 
Liten update från mig. Ska försöka uppdatera oftare. Kan dock bli lite mobilbilder då men det får ni leva med. 
Puss! ❤

Granatäpple

2014-02-20 @ 09:54:20 Filed in: Min vardag ❤
Kommentarer: 0
Ny favorit hos mig, granatäppekärnor! Har det till typ.. allt. Så gott!
 
Ska sticka in till stan för att träffa några från klassen, känns konstigt att inte träffa dom så här på lovet.
Ha en fin dag!

Omslagen

2014-02-18 @ 20:37:20 Filed in: Min vardag ❤
Kommentarer: 0
På alla hjärtansdag så gick jag in och handlade en sak på makeupstore och dagen till ära så gjorde dom jättefina inslagningar, så sött!
 

Andra dagen idag på mitt sportlov. Skönt men är så himla rastlös. Vill jobba med skolarbeten men så fort jag slår upp datan så försvinner all motivation. Tänkte gå ut och gå men då börjar det regna.
Sådana här dagar måste få finnas för att andra ska vara bra. I morgon är säkert en bättre dag och förhoppningsvis är min motivation tillbaka.

Min åsikt

2014-02-17 @ 18:54:41 Filed in: Min vardag ❤, Tankar ❤
Kommentarer: 0
Det är nog få som har missat Isabella Löwengrips uttalande om feminism. Jag har verkligen inte gjort.
För att vara en kvinna som har åstakommit så mycket så har hon få hjärnceller som fungerar. Att kalla kvinnor som inte vill annat än att ha jämnställdhet i världen för rabiesfeminister och kränkta vita kvinnor är bland det dummast hon sagt/skrivit.
Hon skriver även att hon dissar "hen" mitt upp i allting. Vad har det ens med saken att göra?
Tack vare feminsimen kan du vara aktiv inom politiken. Tack vare femenismen har du kunnat starta och driva dina företag. Tack vare femenismen har kvinnor fått mer drägliga arbetsvillkor och faktiskt kunnat få uttala sig om saker som de innan inte har. Det sitter fler kvinnor än någonsin i ledningar. Inte många men fler än innan och det är det som är viktigt.
Tack vare feminismen så våger kvinnor starta eget utan att bli nedstampade av män rätt ner i golvet.
Jag hatar absolut inte män. Jag tycker bara att stenålderssynen på vad män och kvinnor skall göra och inte är förlegad.
Mannen ska jobba hårt, kvinnan ska vara hemma med barn.
Nej.
Vet ni vem som var hemma i min familj? Jo pappa. Jag tror att tack vare detta så har jag fått en helt annan syn på vad man och kvinna gör. Pappa gjorde minst lika mycket om inte mer än mamma.
Här tror jag dock att det är kvinnornas fel lite också. I många fall så tillåter nog inte kvinnorna att männen gör saker i hemmet. Stryka, tvätta, städa, laga mat osv.
Allt detta jag skriver om går jag igång på så mycket att jag kan börja skrika av ilska.
Jag kommer ihåg en sommar när jag satt hos en familj med denna usla uppdelningen av sysslor.
Det var middagsbjudning a'la 70-tal och mannen satt på hörnet och sa varsegoda (fast det var kvinnan som hade lagat all mat). Mannen bad sedan "flickorna" vid bordet att hjälpa kvinnan i huset att plocka undan från bordet.
Efter detta sa han återigen varsegoda när efterrätt och något "gott"  serverades. Vem serverade? Jo kvinnan och "flickorna".
Detta var det sjukaste jag hade varit med om. Jag skulle kunna berätta så mycket mer om sådana här tillfällen men då blir jag nog bara förbannad. Jag är bara glad att jag slipper det numera.
Min åsikt är den att kan du lyfta en tallrik så kan du även själv bära den till diskbänken istället för att få en piga att ta den.
 

Update

2014-02-13 @ 20:05:16 Filed in: Min vardag ❤
Kommentarer: 0
 
Ja ni, här har det varit tomt. Detta är pga saker som hänt i mitt liv. En när och kär har legat på sjukhus men är hemma och mår relativt bra. En annan när och kär blir riktigt illa behandlad och sen är det givetvis skolan som hänger över mig som en tung filt.
Detta har gjort att jag inte haft datorn igång alls på två veckor. Jag har bara fokuserat på att ta mig upp till skolan och leva som vanligt. Även fast allt ser bra ut så är det som en bikupa i mitt huvud. Allt snurrar, sover dåligt pga en mängd av lustiga drömmar som jag försöker analysera på mina vakna timmar.
Mitt upp i allt detta så har jag fått reda på att det väntas tillökning i Gustafsson-familjen. Jag har fått LIA (praktik) och jag har min fina kärlek bredvid mig. Så skönt att luta sig tillbaka på någon.
 
Jag kommer tillbaka när allt står lite mera rätt till, när ork och inspiration kommer tillbaka.